Wednesday, January 24, 2007

Manager Yang Terpedaya

Ada seorang pak cik bernama Pak Di yang sangat kaya. Setiap hari beliau menyimpan RM1000.00 di Bank. Setiap hari tepat pukul 9.00 am. Pak Di akan terpacak dikaunter bank untuk menyimpan RM 1000.00. Setelah setahun berlalu, kehadirannya disedari oleh Manager bank tersebut. Manager bank tersebut memanggilnya ke office lalu bertanya.....

Manager: Pak cik, saya tengok pak cik setiap hari menyimpan RM 1000 di bank. Apa kerja pak cik?

Pak Di : Saya tak ada kerja encik, cuma saya suka bertaruh. Setiap hari saya bertaruh, saya tak pernah kalah...

Manager: Oh ini sudah bagus...Tapi mungkin pak cik belum bertemu dengan orang yang terror macam saya. Kalau pak cik lawan saya, jangan harap pak cik nak menang...

Pak Di : Ya ka ?...Ok la kalau macam tu jom kita bertaruh.

Manager: Okay..sebutkan apa saja pak cik nak bertaruh dengan saya.

Pak Di : Macam ni...Dalam tempoh 7 hari dari sekarang encik akan kehilangan telur encik...Kalau betul, encik akan kehilangan RM 1000. Kalau tak, saya akan bayar encik RM 1000.

Manager: Ha..Ha..Ha.. tak logik la pak cik..tapi tak apala...saya setuju...

Setelah kedua duanya bersetuju, mereka pun beredar.... Besoknya bila bangun pagi, manager tersebut meraba telurnya.. Oh masih ada... Begitulah seterusnya hingga hari ketujuh dia dapati telurnya masih ada ... Dengan suka hati manager tersebut pergilah berjumpa Pak Di....

Manager: Pak cik, sorry ya.. telur saya masih ada..

Pak Di : Betul ke? Aku tak percaya..Mari sini aku pegang.. lalu dipegangnya anu manager tersebut...Sambil tersenyum Pak Di berkata okayla.. nah...duit RM 1000 Pak Di menghulurkannya...

Manager: Hari ni baru pak cik tau siapa yang terror.. Sorryla pak cik hari ni pak cik tak dapatlah ke bank lagi..keh..keh..

Pak Di pon keluarlah dari bank tersebut tapi tak lama kemudian masuk semula kedalam bank tersebut dan mengeluarkan duit dari poketnya RM1000 dan pergi ke kaunter bank. Manager tersebut hairan lalu bertanya....

Manager: Mana pak cik dapat duit tu ?

Pak Di : Pak cik bertaruh dengan kawan pak cik tadi RM 2000.

Manager: Bertaruh tentang apa?

Pak Di : Bertaruh yang pak cik dapat pegang telur manager bank...

Manager: Tak guna punya orang tua.