Wednesday, January 24, 2007

Gilo Punya Teka Teki

1. Nak tanya nih.... BURUNG APA YANG TAK JAGA ANAK DIA.....? Teka arrrr....... Fedup..? Burung BELATUK la.... binatang tu mana pernah bela anak. Bela ATUK dia tau la... dah nama pun belaTUK

2. Ini ada satu soalan apakah persamaan ikan dengan gitar ha jawablah tak kan susah kot? jawapannya ialah kadua-duanya boleh digoreng ha...ha...ha.

3. Jawaplah teka-teki saya... kalo panjang susah dipotong, kalo double pulak memang tak dapat dipotong tapi kalo pendek, tak leh dipotong....apa kah itu????......apa!!!! salah beb...line jalan raya lah....hah..hah...hah

4. ADA satu barang yang kita tak akan beli untuk diri kita sendiri, tetapi kita beli untuk org lain ataupun orang lain yg akan belikan untuk kita...... JAWAPAN: KERANDA

5. Apa benda yang tuannya tak tahu benda itu miliknya,kalau tahu tak nak pun ....... jwpn .......... keranda laie... hehe

6. Aku nak tanyer korang sume...antara kereta ngan motor yang mana lebih tua??? >>> jawabnyer mestilah motor.. kenaper tak percaye??? korang tau sebab apa? sebab motor ade tongkat. kereta tak der tongkat.. hahahaha... lawak tak ... ahaks tak lawak pun kan... tapi aku sajer jer nak melawak

7. Apa akan jadi apabila batu hijau dicampakkan ke dalam Laut Merah??? jawab, jangan tak jawab!!! Jawapannya:batu itu basahlah!!! ha!ha!ha! lawaknyer.......

8. MENGAPAKAH PBB TIDAK MENENTANG AMERIKA DALAM PERANG IRAQ.DAN APAKAH ERTI PBB..??? JAWAPANNYA ADALAH Pakatan Bush Blair

9. Sorang Raja ingin bersiar² ngan private jet nyer.. dia pon suruh kadham bawak die jejalan naik kapal terbang... tetibe kapal terbang terhempas... siapa ...diulangi... siapa yg mati... siapa ye bukan! ... jawap²... titTTTt.... abis masa jwpnyer kadham la pasal raje kan mangkat... Haha

10. Dalam banyak-banyak ikan.. ikan apa pandai sembahyang... ok masa dah habis.. jawapannya ialah ikan solat (kata orang nogori sembilan).. hehehehe jangan mare nanti kena jual

11. Dalam banyak mata.. mata apa paling panas?... jawab jangan tak jawab.......... matahari laaar

12. Dalam banyak2 hari. Hari apo yang mengaum. haaaaa.. jawapannya ialah.......... harimau. kah...kah...kah ...kah...kah 100 kali. lawak tak kalau tak lawak pergi LONDON laaaa..............

13. Dalam banyak-banyak rumah.Rumah apa yang orang takut? jawapan:rumah hantu.. Habis dah lawak.... hehe

14. Ibunya tinggi, bapanya gemuk dan leper dan anaknya pula selalunya ada 3. Apa jawapannya. jawapannya ialah kipas... Ntah lah!

15. Ianya Besar di negeri Arab, kecil di negeri china, di maggi ada, di lobak pun ada... disana ada, di sini tiada, yang ada pun ada, yang tiada pun ada... pening betul lah... jawap lah?????? heehe.. jawapannye huruf 'A' ler...

16. Why does the skeleton across the road? to go to 'The Body Shop'

17. Ni ada sekor lembu.Lembu tu pusing ke barat. Pastu tetibe lembu tersebut pusing ke tenggara. Cuna teka ekor lembu tu mengarah ke mana. Jawapannya:menghala ke bawahla....aperla korang nii....

18. Banyak2 motor.... motor ape yang tak ada handle... hahhh..ape lagi jawab laaa.... ape???!!! tak tau... ape laa.. jawapanye.. motorbot laaa......

19. Bukan lawak tapi teka teki campoq gurau senda,kalau anta boleh jawab?apa dia,kalau kita tidur dia bangun,kalau kita bangun dia tidur.....ha jawab la,itu pon tak tahu ka!nak tahu jawapanya,nenek aku cakap jawapanya ialah tapak kaki kita daa.....aku pon tak hatu laa, apa tak caya ,nanti cuba la o k... hehe

20. APA DIA PEMANDU RAMAI,PENUMPANG SEORANG.JAWAB DALAM MASA LIMA SAAT,. . . . . MASA DAH HABIS. JAWABNYA MAYATLA ITU PUN TAK TAHU KE.KIH KIH KIH. TAK LAWAK PUN... Tak baik tau.... Hehe

21. Pada suatu hari ada dua ekor gajah menaiki beca untuk bersiar-siar di sebuah kota. Sewaktu hendak melewati raund about tiba tiba beca tadi terbalik.soalannya, apakah yang pertama sekali nampak? Jawapan: nampak tipunya. betul tak!?..

22. ADA LAUTAN PENUH SUSU,TNGH2 ADA TAIK LEMBU APA DIA? BIJI MATALAH JAWABNYA

23. DALAM BANYAK-BANYAK KUIH,KUIH APAKAH YANG TAKDE BADAN,TANGAN DAN KAKI.JAWAPANNYA IALAH KUIH SRI MUKA.................ITU PUN TAK TAHU KE..........................

24. Sila isikan tempat kosong, kumbang bukan seekor,............. bukan sekuntum. apa dia? bunga? salah!!! orkidlah......... kenapa? tak percaya eh.....

25. Banyak2 ikan,ikan apa yg paling sedap di makan? jawab skrg!anda di beri masa 3 saat. tettt!masa tamat. Jwpnye: ikan yg di masakla.... hehe

26. Apa jawapannya kalau lalu sensorang tak takut. tapi kalau lalu ramai ramai takut.hah jawab jangan tak jawab..... kalau dapat bagi adiah ..ha ha ha ha... jawabnyer jambatan ndak robohler.. he he he.....

27. Saya ada teka-teki iaitu semalam hujan nya lebat,kalau anda yang pandai kira matik berapa titik nya?Ha jangan tak jawab! jawab ok?.........!tak dapat ke,sonang jo jang oii,kalau nak tahu jawaban tunggu selepas saya melepas..............!OK jawaban nya yalah,"TIGA" sebab "NYA"dalam huruf jawi laa jangan mare ta ta ti ti tu tu... (Dah lupa sapa bagi aku soalan ni..) hehe

28. Lagi kalau ditebalikkan jadi gila ,susu kalau ditebalikkan jadi apa ???? jawab jangan tak jawab . mesti korang jawab usus . jawapannya salah .yang sebenarnya susu kalau ditebalikkan tumpahlah .haaa hha......lawak tak!!!

29. Ape jadi kalau baju hijau,biru,ungu,kuning,jingga,indigo,hitam dan putih diletakkan dlm satu baldi air???jadi warna pelangi?salah tu...jawapannya basah la..muahahaha

30. PADA SUATU HARI ADA SEEKOR BURUNG TERBANG ATAS KAPAL LALU BURUNG TU BERAK ATAS KAPAL TIBA 2 KAPAL TU TENGGELAM NAMPAK APE??? JAWAB JAWAB JANGAN TAK JAWAB SAMPAI BEKILAT .JAWAPANNYA IALAH NAMPAK SANGATLAH AKU TIPU KORANG HA..HA..HA HASAREHE BETULLAHHHHH...

31. Haa... aku nak tanyerr cikit.korang makan kat mane....?jawab!jangan tak jawab!alaaa... kat mulut lerr.... hik..hik..hik...

32. Dalam banyak -banyak negara,negara ape yang jakon... Senang jer la..ITALI la...sebab..I......Tali... tak pernah tengok tali kot..

33. Haaa... aku nak tanye.. ok..kalau kereta,ditolak...panggil ape... jawab!jawab!..jawapannyerr kereta tolak lerr...hik..hik..hik..

34. Dalam banyak-banyak biawak yang engkau orang tau.. biawak apa yang paling menyakitkan orang????? "Simpul Biawak" ler... Sakit oooo.... kalau kena takleh gerak wooo

35. Bila kita berjalan benda tu pun berjalan. Bila kita berlari benda tu pun berlari. Bila kita makan dan minum benda tu pun ikut sama. Mesti korang tak tau punya benda apa yang ikut kita selalu. Bendanya ialah bayang-bayang kita sendiri. Lawak tak....

17 comments:

timothy said...

apa benda punya lawak ni , macam orang tak cukup makan .....lawak kan ,hehehehehe

timothy said...

apa benda punya lawak ni , macam orang tak cukup makan .....lawak kan ,hehehehehe

kabashitor Unlimited said...

apa pa jak la... haha

Ahmad Jihadi said...

nih gua ada teka teki ..
lembu apa org cri ..?
jwpn nya lembu hilang la ..hahha ..
1 lgi ..
fakta mengatakan ikan paus plg besar dlm dunia ..
ikan apa lgi besar dri ikan paus ..?
jwpnnya ikan paus goreng tepung ..haha
ikan apa mata banyak ..?
jwpnnya ikan bilis seraga ..
hahha ..

Ahmad Jihadi said...

nih gua ada teka teki ..
lembu apa org cri ..?
jwpn nya lembu hilang la ..hahha ..
1 lgi ..
fakta mengatakan ikan paus plg besar dlm dunia ..
ikan apa lgi besar dri ikan paus ..?
jwpnnya ikan paus goreng tepung ..haha
ikan apa mata banyak ..?
jwpnnya ikan bilis seraga ..
hahha ..

Dalissa said...

woi... pesal korang dua ni, (timothy ngan Ahmad Jihadi) ulang dua kali komenggg diorang... aku pun ada teka-teki gak... tapi x lawak mane kot... ade sepasang suami is3 (isteri) ni, is3 dia nak beranak. suami dia pon nk hantarlaa pi pital. masa nk pergi tu, diorang lalu kat kawasan farm dan lombong biji timah... pastu diorang pun sampai kat hospital. anak tu pun d'laherkan, namanya fatimah sebab apa? beberapa hari kemudian aku jawab ek..

kabashitor Unlimited said...

haha

angah said...

hahaha i like la!!

ewa said...

dy bagi anak dyy name fatimah sebab anak dia pompuan ler....

Holly Sapikit said...

Aku rasa sebab sukahati dia la nak bagi apa... anak dia kan... hehe

isyraq sch said...

bro yg pasl baju tu bro nnt ley trun kale!!!

Holly Sapikit said...

hehe...

ain said...
This comment has been removed by the author.
aiman miz said...

boring aku bace

kembarakemboja said...

sebab mula2 masa nak g spital pak dia jumpa farm ...tau kan makna dia .. pas tu jumpa pulak lombong timah..so di make overkan nama dia jadilah fatimah .... hahahahaah betul betul betul ....

zackz kazuya said...
This comment has been removed by the author.
zackz kazuya said...

Sbab anak dya pompuan lh...hahaha