Sunday, October 01, 2006

Nak Kencing Dalam Bas

Tersebutlah sebuah kisah seorang makcik yang jujur menaiki bas dari Kota Belud ke Kota Kinabalu….
“Driver, driver… boleh berhenti sekejap ker? Saya nak kencing lah driver…” kata makcik tua itu…
“Alaa… kencing jer kat tingkap… saya malas nak berhenti” kata driver dengan nada bergurau….
Lepastu… makcik yang memang dah tak tahan nak kecing ni… apa lagi… buka tingkap lalu kencing….
Kebetulan ketika itu sebuah kereta polis peronda lalu kat situ dan terkena kencing pulak oleh makcik tersebut…. Apa lagi… polis tu pun kejarlah bas tersebut….
“Stop.. stop” kata polis tu menahan bas tersebut…. Dengan serba salahnya, driver tu pun terpaksa berhenti….
“Apa hal tuan?” Tanya driver….
Dengan nada yang marah polis tu bertanya… “Siapa yang meludah kat kereta aku tadi?”..
Oleh krana makcik ni memang jujur orangnya, maka dia pun mengaku…
“Saya tuan” kata makcik…
“Bukan! Kata polis… “Tadi tu ada misai… Awak takde!” hahahaha….